Troszkę newsów odnośnie mojego auta

Wpisy

  • wtorek, 18 marca 2014
    • Pojazdem w góry

      Byle dojechać do granicy ? i w przyszłości to obecnie jakkolwiek by było będzie. Rzeczywiście, wystarczy potrącić autem zachodnią względnie południową granicę naszego kraju, aby kawaleria była w wyższym stopniu efektywna zaś mniej męcząca, mniej widocznej policji na poboczach dróg, więcej miejsc, gdzie jest dozwolone się na chwilę zatrzymać zaś wypocząć. Zagraniczne wyjazdy samochodem są nadzwyczaj przyjemne, dopóki nie popadniemy w konfrontacja z prawem lub nie przydarzy się nam jakieś strapienie ? choćby usterka samochodu. Wówczas okazuje się, że jest drogo, tudzież policjanci, którzy na co dzień są w pewnym sensie niewidoczni oraz przyjaźni, w odniesieniu do sprawców wykroczeń zupełnie pozbawieni są poczucia humoru i wyrozumiałości i mają wymagania, o których nam się nie śniło. Znakomita większość państw podpisała konwencję z 1968 roku, na mocy której samochody wyjeżdżające zbyt granicę mają akt prawny znajdować się wyposażone zgodnie z wymaganiami kraju, w którym są zarejestrowane. Teoretycznie z tej przyczyny nie musimy wozić zbyt granicę apteczki, skoro w Polsce nie jest pani wymagana. W praktyce jest nieco elementów wyposażenia, które powinno się kupić, iżby spełniać wymagania krajów, dzięki które przejeżdżamy, iżby uniknąć dyskusji z policjantem, która skazana jest na niepowodzenie. Zatem kupujemy: dobrą, prawidłowo wyposażoną apteczkę (koszt ok. 50 zł) oraz co bynajmniej jedną kamizelkę odblaskową spełniającą normę EN 471 (koszt ok. 10-15 zł). Jeśli chodzi o naklejkę ?PL?, to jest płeć nadobna potrzebna tylko, kiedy wyjeżdżamy z wyjątkiem UE, natomiast w granicach UE owszem w sytuacji, jak mamy stare tablice rejestracyjne bez symbolu kraju. Jednak ważniejszy od posiadania wymaganych akcesoriów jest warstwa społeczna techniczny auta pozwalający dojechać do celu zaś wrócić, tudzież w razie problemów poradzić sobie samodzielnie.  Bierzemy ze sobą: kołowrót zapasowe(nie zastąpi go pianka do łatania opon, żarówki na wymianę, fundamentalny całość narzędzi. Jeśli nie do końca ufamy swojemu autu, zbyt ok. 200 zł możemy nabywać w Polsce ubezpieczenie, które w razie usterki przez całkowity dwanaście miesięcy gwarantuje bezpłatne holowanie w Polsce i zbytnio granicą, i nawet bryka zastępcze na parę dni. To ważne, bo ściągnięcie zepsutego samochodu z autostrady na pewnie będzie próbować więcej! Przypomnijmy: na autostradzie wolno podmienić kołowrót (wkładamy w tamtym czasie kamizelkę odblaskową, koniecznie zjeżdżamy na pas awaryjny ? innym sposobem ryzykujemy życie!), choć nie wolno wykonywać większych napraw. Na całkowity kraksa warto też wiedzieć, że w większości krajów, tak jak w Niemczech, holowanie na autostradzie dozwolone jest, jednak owszem do najbliższego zjazdu. Każdy fura ma norma prawna się popsuć zaś nikt z tego powodu nie będzie nam robił problemów, i jednak... Jeżeli krajowy drynda wyróżnia się na tle innych łysymi oponami, korozją, cieknie z niego oliwa itp., w Niemczech, Austrii azali Szwajcarii możemy za to dochrapać się znaczny mandat, a własny automobil zostanie odholowany do warsztatu. Przepaliła się żarówka? Nie ma sprawy ? o jak wiele masz zapasową tudzież potrafisz ją wymienić.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (2) Pokaż komentarze do wpisu „Pojazdem w góry”
      Tagi:
      Autor(ka):
      gesearchtumbra1979
      Czas publikacji:
      wtorek, 18 marca 2014 16:34
  • środa, 12 marca 2014
    • Jak uczciwie wypożyczyć auto.

      Porady o wynajmie samochodów

      Klient nie bez przyczyny wynajmujący gablotę z reguły ma obowiązek posiadać ukończone 21 lat (ale nie więcej niż 70 lat) a od roku posiadać ważne prawo jazdy uprawniające do kierowania samochodem na terytorium RP. Podczas podpisywania umowy winien mieć ze sobą dowód osobisty lub paszport. W wielu wypożyczalniach wskazane jest posiadanie i przedstawienie karty kredytowej, na której na okres najmu zostanie zablokowana kaucja.

      Wypożyczalnia samochodów

      Możliwa jest dodatkowe wadium gotówkowe względnie pozostawienie swojego samochodu w ramach kaucji. Niektóre wypożyczalnie akceptują także inne formy płatności: kartę debetową, transfer na rachunek bankowy, e-przelew, gotówkę. Opłaty za wynajem z reguły pobierane są z góry. Wynajmując brykę powinno się zanotować uwagę na to, co zawiera opłata najmu. Czy mieści się w niej ochrona AC, OC, NNW, od momentu skutków kolizji (CDW), odkąd kradzieży pojazdu (TP), danina rejestracyjna (VRF), taksa VAT? Paliwo tak zazwyczaj bywa, że nie jest wliczone w cenę najmu. I w chwili, że odbieramy gablotę z pełnym bankiem, jesteśmy zobowiązani do zwrócenia go w takim samym stanie (z pełnym zbiornikiem paliwa). Niektóre wypożyczalnie wyznaczają dzienne limity kilometrów, jakie można przejechać. Po ich przekroczeniu naliczana jest opłata, np. 0,30 zł/km. Należy także pamiętać, że na wyjazd za granicę pożyczonym samochodem należy dysponować dodatkowym zezwoleniem. Wakacyjny wyjazd być może okazać się względnie tani. Myśląc o wakacjach w Kołobrzegu warto przyjrzeć się wynajmeauto.pl oferującej nowoczesne pojazdy na czas urlopu, a także uczciwe warunki najmu.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      gesearchtumbra1979
      Czas publikacji:
      środa, 12 marca 2014 12:34
  • środa, 05 marca 2014
    • Wynajem auta na wakacje

      Wypożyczenie auta podczas ferii: na co uważać? Zwiedzanie na własną rękę częstokroć jest tańsze zaś ciekawsze niż udział w zorganizowanych wycieczkach fakultatywnych. Możemy zobaczyć znacznie więcej zaś nikt nas nie zmusi do biegania po zaprzyjaźnionych z przewodnikiem sklepikach z porcelaną, rękodziełem, orientalnymi przyprawami jednakowoż uzdrawiającymi ziołami. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, na co należałoby wyrzygać uwagę, wypożyczając gablota zbytnio granicą natomiast gdy ustrzec się niemiłych niespodzianek.Każdego roku, tuż po wakacjach, do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Warszawie napływają skargi związane z wypożyczaniem aut zbyt granicą. Najczęściej dotyczą one nieuprawnionego pobrania z karty kredytowej wynajmującego środków na wierzch szkody, której ten nie wyrządził. Niestety problemem bywa też nieopatrzność samych konsumentów ewentualnie zwyczajna nieuwaga.?Konsumenci częstokroć nie czytają wnikliwie umów względnie podpisują dokument sporządzony w języku, który słabo znają. Wówczas, gdy przykładowo na przestrzeni wycieczki dojdzie do przebicia opony, są zaskoczeni, że muszą odwzajemnić się z własnej kieszeni, ponieważ obrona nie obejmowało takiej szkody?, wskazuje Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego. ?Niedopatrzeniem jest w podobny sposób nieobecność kopii dokumentów, potrzebnych do udowodnienia winy wypożyczalni, np. konsument zamawia automobil za pośrednictwem net natomiast zapomina o zachowaniu kopii zamówienia albo korespondencji mailowej z firmą. Gdy dalej okazuje się, że auto jest inne niż zamówione czy też talent jego odbioru różnią się w stosunku do wcześniejszych ustaleń ? z trudem to udowodnić?, dodaje Małgorzata Furmańska, prawnik z Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      gesearchtumbra1979
      Czas publikacji:
      środa, 05 marca 2014 13:50
  • środa, 20 listopada 2013
    • Sprawny opis działania technicznego naprawy maglownicy

      Umiejętne rozebranie przekładni kierowniczej oraz

      zdiagnozowanie uszkodzeń, z zastosowaniem specjalistycznych

      urządzeń. Jest to etap - w zasadzie - bardzo istotny,

      ponieważ mechanik nie przeszkolona i nie mająca adekwatnych

      urządzeń z sporym prawdopodobieństwem zepsuje przekładnię kierowniczą w

      stopniu nie nadającym się do dalszej naprawy.

      Za pomocą myjki ciśnieniowej ze specjalnym środkiem chemicznym należy

      dokładnie wyczyścić poszczególne części rozłożonej maglownicy.

       

      Obróbka listw oraz wentyli dystrybucyjnych, indywidualne

      stworzenie tulei kierujących. Proces ten wymaga zastosowania maszyn o

      ogromnej dokładności oraz wieloletniego doświadczenia osób je

      obsługujących.

      Naprawa maglownic Radom to najistotniejszy

      proces w całym cyklu. Nie ma tu miejsca na pomyłki. Złe

      zmontowanie uszczelniacza bądź niepoprawne ułożenie luzu daje w

      rezultacie nieprawidłowym działaniem [regenerowanej|naprawionej} części przekładni

      kierowniczej.

      Ostatnim etapem regeneracji przekładni kierowniczej jest wykonanie

      testu końcowego. Posiadany tester maglownic jest mechanizmem symulującym układ wspomagania kierownicy w aucie.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      gesearchtumbra1979
      Czas publikacji:
      środa, 20 listopada 2013 14:13
    • Krótki opis procesu technicznego naprawy maglownicy

      Delikatne rozłożenie maglownicy i

      ustalenie awarii, z użyciem specjalistycznych

      urządzeń. Jest to etap - w zasadzie - niezwykle ważny,

      bo mechanik nie przeszkolona i nie mająca adekwatnych

      narzędzi z sporym prawdopodobieństwem uszkodzi przekładnię kierowniczą w

      skali nie spełniającym warunków do dalszej regeneracji.

      Za pomocą karchera z odpowiednim środkiem chemicznym należy

      dokładnie wyczyścić poszczególne części rozebranej maglownicy.



      Obrobienie taśm wraz zaworów dystrybucyjnych, indywidualne

      dorabianie tulei prowadzących. Etap ten wymaga użycia maszyn o

      ogromnej precyzji oraz długoletniego doświadczenia pracowników je

      obsługujących.

      Maglownice Radom to najwazniejszy

      proces w całym cyklu. Nie ma tu miejsca na pomyłki. Złe

      nabicie oringa bądź złe ustawienie luzu daje w

      rezultacie nieprawidłowym działaniem [regenerowanej|naprawionej} części przekładni

      kierowniczej.

      Końcowym etapem regeneracji maglownicy jest zrobienie

      testu kontrolnego. Używany tester przekładni kierowniczych jest maszyną

      symulującą układ wspomagania kierownicy w aucie.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      gesearchtumbra1979
      Czas publikacji:
      środa, 20 listopada 2013 14:09
  • sobota, 16 listopada 2013
    • Wpis bez tytułu

      Przekładnia kierownicza jest jednym z najważniejszych w samochodzie i wprost ponosi konsekwencje za spokój podróżnych. Toteż używane technologie powinny być wytrzymałe. Szkoda, że nie zawsze tak jest. Producenci aut, dbając o wpływy z serwisowania samochodów, z każdym dniem tworzą technologie nieodpowiednie do hardych warunków użycia.

       

      Bywają nawet przypadki zużycia maglownic w samochodach z przebiegiem 25-30 tys. km. Z tymi trudnościami spotykali się m.in. posiadacze Opli Astra, gdzie rozwiązania mechanizmu były błędne i szkody tyczyły się większości sztuk nawet przed przekroczeniem 55-75 tys. km.

       

      Jaki jest powód tak wczesne zużycie maglownicy? Powodów zauważamy przynajmniej kilka. Przekładnia wrażliwa jest na częste przeciążenia w formie przeciążeń nadchodzących od utrudnień napotykacnych na torze. Zwłaszcza źle wpływające jest, gdy spotykanej koleinie towarzyszy skręt kierownicy.

       

      Z tego powodu zabrałem auto do znanego fachowca od naprawa maglownic Radom. Z powodu niedostatku czasu na naprawę z wspomnianą usterką przebyłem dodatkowo ok. 5300 km. W chwili gdy luz zaczął wadzić w trakcie jazdy z szybkimi prędkościami, zmusiłem się na jak najlepszą naprawę.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      gesearchtumbra1979
      Czas publikacji:
      sobota, 16 listopada 2013 14:47
  • środa, 13 listopada 2013